22 augusti 2006

Fyra små rätter

Min gamle kommunfullmäktigekollega och granne från Vaxholm, Per Ankersjö, har utmanat mig på bloggklassikern Fyra små rätter.

Fyra arbeten jag har haft i mitt liv:
Dataregistrerare på posten
Mentalskötare
Ombudsman i Jämtlands läns SSU-distrikt
Tryckeriarbetare

Fyra filmer jag kan se om och om igen:
Gudfadertrilogin
Pulp fiction
Forrest Gump
Dekalogen (som egentligen är tio filmer)

Fyra låtar jag gärna hör:
Billie Holiday - Moonlight in Vermont
Slayer - Angel of death
Dream Theater - Dance of eternity
Iron Maiden – Hallowed be thy name

Fyra städer jag har bott i:
Vaxholm
Östersund
Göteborg
Maurothalassa (på somrarna)

Fyra tv-serier jag gärna ser:
Star Trek
Vita Huset (fast det var bättre förr)
The Simpsons
Prison Break

Fyra ställen jag vill åka till:
Indien
Dublin
Barcelona
Jamaica

Fyra webbsidor jag besöker dagligen:
Hattrick
Svenska Fans
Dave's Six-String Bass Resource Page
Balansen

Fyra ställen där jag trivs:
Hemma
Bazar (turkisk restaurant i Göteborg med god mat och bra ölutbud)
I en segelbåt
Replokalen

Fyra personer jag vill träffa:
Billie Holiday (att få jamma med henne vore rena drömmen)
Usama Bin Laden
Jesus
Nelson Mandela

Fyra personer jag vill utmana att svara på enkäten:
Maria Augustsson
Patrik Johansson
Ewelina Tokarczyk
Cecilia Dalman Eek

2 kommentarer:

Klockan tisdag, 03 oktober, 2006 , Anonymous Anonym sa...

Jag såg din utmaning swooscha förbi mitt i valstressen. Nu som först hinner jag anta den! Ska koka en kopp te och fundera...

 
Klockan tisdag, 03 oktober, 2006 , Anonymous Anonym sa...

Klart!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida