02 september 2006

Tack Sveriges opinion

Igår på lunchen gick jag förbi en grupp ungdomar på Kungsportsplatsen som kampanjade för en mer human flyktingpolitik. Jag pratade med några av dem och alla var med och demonstrerade för en generell flyktingamnesti när den frågan var aktuell för ett tag sedan.

Jag var emot flyktingamnestin. Jag tycker att det är konstigt att alla som kommer ett visst datum ska få stanna men de som kommer dagen efter ska skickas ut. Då är det bättre att ändra reglerna så att de får stanna ändå, då är alla lika inför lagen.

Trots det är jag väldigt glad att leva i ett land där demonstrationerna mot regeringens flyktingpolitik handlar om att den är för hård och att vi tar emot för få flyktingar. Det torde göra Sverige till ett ganska ovanligt land i Europa där högerextrema krafter tar greppet om länder som Danmark, Norge, Nederländerna, Belgien, Österrike, Italien och Frankrike.

Den svenska opinionen är väldigt sympatisk.


Detta inlägg är pingat på Intressant.se.

Andra bloggar om

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida