06 september 2006

Watergate närmar sig

Igår skrev jag ett inlägg om dataintrånget. (Scrolla ner lite så hittar du det). Där skrev jag att vi då inte kunde veta om det gick att göra jämförelser med Watergate. Jag vet inte om jag kan hålla fast vid det längre.

Nu visar det sig att både folkpartiets partiledare och partisekreterare kände till intrånget och att de ljög om det. Johan Jakobsson har känt till det sedan i mars och han ljög om det, Lars Leijonborg har känt till det sedan i söndags och han ljög också om det tills igår.

Med andra ord har folkpartiets högsta ledning försökt dölja sin kännedom och inblandning i den största politiska skandalen jag kan komma på under min livstid.

Den ofta så kloka ledarskribenten i DN, Barbro Hedvall, uttalade sig i P1-Morgon i morse där hon sa att hon inte kunde se hur Leijonborg skulle kunna sitta kvar efter det här. Jag är benägen att hålla med. Om borgarna vinner valet nästa helg skulle denne lögnare komma in i regeringen. Det går bara inte.

Det är inte långt till Watergate längre.

Detta inlägg är pingat på Intressant.se.


Andra bloggar om

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida