15 januari 2007

Om att klara av det man säger sig klara av

OK, jag vet att jag inte skulle klara av det själv men jag känner ändå att man måste få gnälla ibland. Bibeln säger att man inte ska döma och det är en bra princip men ibland är det svårt att låta bli.

Jag är bra på en del saker och dålig på andra. Jag gör stans bästa köttfärssåser men jag är sämst på att köpa kläder. Där har du det, jag erkänner. Om du vill anlita mina tjänster så be mig göra en köttfärssås men skyll dig själv om du skickar ut mig att köpa kläderna du ska ha på dig på nästa fest.

Detsamma gäller provsjungninarna till Idol, jag skulle inte falla jyrun på läppen och därför (bland annat) kommer jag aldrig att försöka, men om de skulle behöva en basist till kompbandet så skulle jag klara det i sömnen.

På tisdag ska vi prova den femti-elfte sångaren till bandet och jag kommer att vara mycket dömande, precis på samma sätt som jag har varit med den femti-tio före honom och jag har rätt att vara det. Han, de femti-tio före honom och många andra hävdar att de är sångare och därför har jag rätt att ställa lite krav på dem och döma dem som är kassa. Vi har provat en från estetiska programmet i Lerum vilket får mig att undra vad de sysslar med på estetiska programmet i Lerum.

Så till dagens huvudgnäll...

En professionell fotbollsspelare ska kunna spela fotboll. Till och med bättre än vad jag gör. Det faktum att jag sällan kan slå en 50-meterspassning rätt är inte skäl nog för att jag ska låta bli att gnälla på Ronaldihno när han misslyckas med det, inte för att det skulle hända men du förstår vad jag menar. Däremot får Ronaldihno gärna gnälla på mig om jag inte kan spela vilken mixolydiska skala som helst. Man har helt enkelt rätt att kräva att någon som hävdar att han/hon kan något också kan det.

Därför undrar jag: Varför i helvete har IFK Göteborg beslutat sig för att skriva kontrakt med Magnus Ölme Johansson för ett år till???!!!?!?! Han kan inte passa en boll längre än fem meter, han är långsam, han har ingen blick för spelet och han är lika teknisk som ... jag.

Detta inlägg är pingat på Intressant.se.

Andra bloggar om

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida