26 november 2008

Dagens musiktips: Sanic

Det var ett tag sedan jag kom med ett musiktips men nu finns det verkligen anledning att tipsa lite.

Sanic är ett band från Stockholm som spelar progressiv metal med inslag av jazz och fusion. De är skickliga på att hantera sina instrument utan att förlora sig i "vem-kan-spela-flest-toner-per-sekund-tävlingen?" som vissa band i genren gör. Texterna har jag som vanligt ingen koll på alls.

Jag snackade med trummisen på MSN och jag höll på att smälla av när jag fick reda på att alla utom sångaren är 17 och 18 är gamla. Shit alltså, 90-talisterna har lärt sig spela!!!

Du kan lyssna på dem på deras Myspace och om du gör det så ta dig tid att lyssna ordenligt för det händer mycket i låtarna.

Bloggar om och annat Intressant

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida