19 september 2006

Det äckligaste jag sett på länge

Igår gick jag från jobbet som vanligt men på torget utanför var det inte som vanligt. Där stod sverigedemokraternas nyvalde kommunfullmäktigeledamot med en journalist och en fotograf från Metro. Han poserade för kameran framför stadshuset med Göteborgs kommunvapen bakom sig.

Fy fan vad äckligt det var att se rasisten stå där som folkvald och smila inför kameran. När jag gick förbi funderade jag på om jag skulle spotta på marken framför honom men jag gjorde inte det.

Det kanske var fel. Jag kanske borde ha gjort det, jag vet faktiskt inte.


Detta inlägg är pingat på Intressant.se.

Andra bloggar om

6 kommentarer:

Klockan onsdag, 20 september, 2006 , Anonymous Anonym sa...

Nu får det va bra med allt skitsnack om sverigedemokraterna!!!folket har röstat in dom,bara att axeptera!!!det kallas demokrati!!!!!!!!!!!

 
Klockan onsdag, 20 september, 2006 , Blogger Alexander Sofroniou sa...

Som nästan alltid så är alla kommentarer som försvarar sverigedemokraterna anonyma.

 
Klockan torsdag, 21 september, 2006 , Blogger Unknown sa...

Nu har ju den anonyme kommenteraren trots avsaknad av goda kunskaper att uttrycka sig i skrift en stor poäng. Som du verkar ha missat totalt.

Problemet är mycket större än Sverigedemokraten som stod på torget. Vad är det som gör att ungefär var 33:e svensk ger sin röst till SD? Går man inte till botten med problemet kan man inte heller lösa det.

 
Klockan torsdag, 21 september, 2006 , Blogger Alexander Sofroniou sa...

Hej Mr kyl!

Jag håller med i det du säger även om jag inte tycker att det är något som jag "verkar ha missat totalt".

Det jag gav uttryck för är min förtvivlan över att sverigedemokraterna har etablerat sig som en politisk kraft i Sverige och min avsky för deras politik.

Jag håller också helt med dig om att problemet är större än att han stod på torget. Nu har jag några yrkanden som jag måste skriva så jag hinner inte utveckla varför men jag återkommer.

Om jag ändå ska fatta mig kort så menar jag att det är de sju riksdagspartiernas fel att sverigedemokraterna har fått det stöd de har fått. Jag vägrar nämligen att tro att 22 procent av alla i Landskrona är rasister för att ge ett exempel.

 
Klockan lördag, 23 september, 2006 , Anonymous Anonym sa...

Ja, det är ett jäkla elände det där, men att spotta på dem är att ge igen med deras eget vapen. För oss som står för demokrati och mänskliga rättigheter är vapnet att möta dem med fakta. Och för dem av oss som har makten att medelst politiska beslut förändra förutättningarna för människornas vardag är uppgiften att erkänna de av SD förhatliga grupprena samma rättigheter i grunden som alla oss andra "infödda". Vi kan inte backa in i den här frågan, utan måste ta striden för alla människors lika värde oavsett vem man är, var man kommer från eller vad man tror på.

 
Klockan söndag, 22 oktober, 2006 , Anonymous Anonym sa...

Hahaha SURT SA RÄVEN,,,jasså ni kommunist terrorister mår illa nu?,,ja ni kan väl göra som all andra terrorister ,ta till våld,,,,men denna gång så slås ni tillbaka var så säker på det..hehehe

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida