11 september 2006

Ständigt detta vänsterparti :-(

På många tidningars hemsidor kan man göra tester för att se "vilket parti som är rätt för dig". Som jag har skrivit tidigare brukar jag alltid bli vänsterpartist i dessa tester. Min gode vän Emma (hoppas att du har det bra i Italien föresten) har, förmodligen helt riktigt, påpekat att jag nog "faller på" min syn i jämställdhetsfrågor.

Nu har dock GP ett test där man kan se vilken partiledare man är mest lik. Som vanligt blev jag vänsterpartist igen, Lars Ohly, men motiveringen visar att de den här gången faktiskt vet vad de pratar om. Särskilt om det där med skjortan.

I dig har vänsterpartiledaren Lars Ohly en äkta tvillingsjäl! Du är en person med fasta ideal, ibland väl mån om att övertyga alla andra. Kärleken har stor plats i ditt liv, men det hindrar dig inte från att slå runt när tillfälle bjuds. Det materiella är mindre viktigt – hellre ett gott skratt än en nystruken skjorta.


Detta inlägg är pingat på Intressant.se.

Andra bloggar om

2 kommentarer:

Klockan måndag, 11 september, 2006 , Blogger Claes Nordmark sa...

Vad ända ini h...?! Jag blev också Lars Ohly. Har vänsterpartiet hackat sig in i Göteborgspostens server? ;-)

 
Klockan onsdag, 13 september, 2006 , Anonymous Anonym sa...

Nä, så är det nog inte. Jag blir Maud Olofsson!!!???
:-(

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida