22 maj 2006

Hmmm...


Jag gjorde DN:s valtest. Det är inte varje dag man är mer vänsterpartist än sosse och det är inte varje dag man nästan blir miljöpartist. Därför känner jag mig nödgad att återupprätta min heder.
  • Jag är federalist.
  • Jag är för Europas förenta stater.
  • Jag är för stora städer, inte små lokalsamhällen som miljöpartiet vill ha.
  • Jag tycker att vänterpartiet mest består av frasradikaler.
  • Miljöpartiet ska vi inte tala om.
  • Per Garthon har jämfört mig och mina åsikter om EU med den turkiska regimens behandling av kurderna.
  • I valrörelsen 2002 blev jag kallad för klassförädare av Ung vänster hur många gånger som helst.
  • Jag röstade naturligtvis ja i folkomröstningen om Euron.
  • Jag är för friskolor. Jag sitter i en stadsdelsnämnd där en fjärdedel av grundskoleeleverna går en i en friskola.
  • Jag är för dagens system med en "oberoende" riksbank som ska arbeta för att hålla nere inflationen.
  • Jag är för en ny bro eller tunnel över eller under Göta Älv här i Göteborg. Miljöpartiet har hittills stoppat denna.
  • Jag är för vapenexport och jag vill inte avskaffa försvaret.
  • Naturligtvis är Kuba en diktatur som inte kan stå som förebild för någon som kallar sig för demokrat.
  • Jag vill att 45:an mellan Trollhättan och Göteborg ska breddas ordentligt. Förmodligen behöver man bredda den hela vägen upp till Karlstad.
  • Jag tycker att vi ska sänka spritskatten.
  • Jag tycker om höga hus.
  • Jag har aldrig planterat något i hela mitt liv.
  • Jag vill inte ha miljöpartiet eller vänsterpartiet i regeringen.

3 kommentarer:

Klockan tisdag, 23 maj, 2006 , Anonymous Anonym sa...

Öh. Jag är kanske också vänsterpartist, för jag tycker ungefär som du i alla frågor utom den om vapenexport. Men det fanns ju en hel del både mörkblå och ljusblå stapelhöjd i din bild, så det måste väl vara där du gömmer dej...

 
Klockan fredag, 26 maj, 2006 , Blogger Nej sa...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

 
Klockan söndag, 28 maj, 2006 , Blogger Alexander Sofroniou sa...

Hej Emma.

När det gäller vänsterpartiet tror jag att vi "faller" på frågorna om jämställdhet där vårt parti ju tyvärr inte har hängt med som man hade önskat.

Miljöpartiet kan jag däremot inte förklara.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida