10 oktober 2006

Anna Sjödin och framtiden

Snart offentliggörs domen mot SSU:s ordförande Anna Sjödin. Det är bättre att förekomma än att förekommas så därför klargör jag min ställning redan idag.

Anna Sjödin måste avgå om:
  1. Det finns bildbevis på att hon har gjort det som dörrvakterna och den övriga personalen på krogen säger att hon har gjort. Alternativt kan jag nöja mig med oberoende vittnen som styrker personalens berättelse.
  2. Om det bevisas att hon verkligen har kallat dörrvakten för svartskalle. Beviset måste vara övertygande och det enda jag kan komma på som håller för att övertyga mig är en inspelning.
Det räcker alltså inte att hon blir fälld för att jag ska kräva hennes avgång. Personalen på Crazy Horse har naturligtvis pratat ihop sig och mer eller mindre kommit överens om vad de ska säga och ord står mot ord. Glöm sedan inte att personalen varken har mer eller mindre intresse i historien än vad Anna Sjödin har.

Det är väldigt osannolikt men om det bevisas att Anna Sjödin har kallat någon för svartskalle så måste hon naturligtvis avgå med en gång. Det spelar ingen roll hur mycket man har druckit, hur förbannad eller kränkt man är eller vilken situation man befinner sig i. Att kalla någon för svartskalle visar vilka värderingar man har. Om det enda som får en att INTE yttra orden är hämningar som försvinner om man till exempel dricker så har man fel värderingar för att vara SSU:s ordförande.

Men jag tror inte att hon har sagt det.


Detta inlägg är pingat på Intressant.se.

Andra bloggar om

1 kommentarer:

Klockan lördag, 14 oktober, 2006 , Blogger Galaxa sa...

NEj, att använda förbjudna ord är inget bevis för att man har en viss värdering. Vi lagrar tabuord och det är just dessa vi tar fram när vi blir pressade även om vi aldrig i livet använt dem förrut. Anna Sjödin var full. Jag haede nog inte rört en droppe för säkerthets skull om jag hade ett sådant förtroendeuppdrag som hon, i alla fall inte på offentlig lokal. Det är dumt att vara full, men inte olagligt!

Babak Jamei var nykter. Han uppbar dessutom lön för att upprätthålla ordning. Det kan knappast innebära att man kallar någon för "hora". Det är värre att en ordningsvakt inte klarar av press under arbetstid, än att en privatperson som är full inte gör det.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida