14 september 2007

Ja-sidan håller än

Under de senaste åren har kemikalier i maten diskuterats flitigt. Vad är det egentligen vi stoppar i oss? Därför beslutade jag 2003 att göra ett litet experiment.

Idag för fyra år sedan var det folkomröstning om euron. Ja-sidan, som jag själv stödde, åkte på stordäng efter vad som förmodligen var den sämsta kampanjen någonsin. Ja-sidan vräkte ut saker som folk skulle stoppa i sig. Det var bananer, äpplen karameller och muffinsar och vi gjorde det under det märkliga argumentet "En banan/äpple/karamell/muffin för euron".

Jag tog en av dessa muffinsar och sparade den i en plastpåse i mitt skafferi. Du ser den på bilden till höger, en bild jag tog i morse. De fyra åren har gjort den lite kantstött och den har bleknat lite men annars ser den helt OK ut.

Om jag hade gjort samma sak med en bit bröd, ett äpple eller en köttbit skulle den förmodligen ha varit så äcklig att den inte gick att känna igen men med muffinsar är det tydligen andra bullar (ursäkta ordvalet). Det väcker en del frågor om vad som finns i det vi stoppar i oss.

Om ett år äter jag upp den

Den 14 september nästa år har den legat i mitt skafferi i fem år. Då ska jag utöka mitt experiment och äta upp den. Jag lovar att rapportera om hur den smakar och hur jag mår i magen dagarna efteråt.

Bloggar om och annat Intressant

Etiketter:

5 kommentarer:

Klockan fredag, 14 september, 2007 , Blogger Jonas Morian sa...

Du är en sjuk, sjuk människa...

 
Klockan fredag, 14 september, 2007 , Anonymous Anonym sa...

Det där var bland det roligaste idag. Jag var fundersam på de där muffinsen redan när de smakade likadant i september som i juli, efter att ha stått framme i rumstemperatur ;-) var bara tvungen att länka från min blogg. /Morgan

 
Klockan lördag, 15 september, 2007 , Blogger Max Andersson sa...

Vore det inte roligare att vänta med att äta upp den tills nästa EMU-folkomröstning?

Det dröjer kanske ett decennium eller så, men det ska väl en muffins tåla...

 
Klockan onsdag, 19 september, 2007 , Blogger Johan Hellström sa...

lite Margot Wallström över det.

Ring Aftonbladet vettja.

 
Klockan lördag, 22 september, 2007 , Anonymous Anonym sa...

För helvete Alex, är inte skiten! Du lär lysa i mörkret efteråt!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida