02 november 2006

En liten undran om bilköer

För omväxlings skull har det varit väderkaos i hela Sverige UTOM I GÖTEBORG!!! Helt otroligt men det var faktiskt inga större problem här igår.

Jag hörde just på lunchekot om en person från Värmdö utanför Stockholm som fick sitta i bilen i sex timmar för att komma hem, bilköerna var så långa.

Jag kör aldrig bil så jag sitter väldigt sällan i bilköer, däremot köper jag mat ganska ofta så jag köar en del på ICA i Gårda. Det där med bilköer är lite speciellt för jag förstår faktiskt inte hur de fungerar.

När jag står längst bak i kön på ICA ser jag de som står framför mig. Den som står längst fram gör det han eller hon ska, packar upp varorna på bandet, säger något mer eller mindre trevligt till personen i kassan, betalar, packar ner varorna i en påse, går därifrån och så är det dags för nästa kund. Ibland kan ett kontokort strula lite men det brukar inte vara några större problem.

Så fungerar inte bilköer. Någon måste ju rimligtvis stå längst fram i en bilkö också. Vad är det då som hindrar denna att gasa lite extra och köra därifrån? Jag vet faktiskt inte men jag har undrat det ganska länge.

Detta inlägg är pingat på Intressant.se.

Andra bloggar om

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida