06 maj 2007

Politikerbloggen, skitskvaller på nätet

Igår rapporterade politikerbloggen att konflikten i SSU om vem som ska bli ordförande nu är avgjord, Jytte Guteland kommer att vinna. "Centralt placerade källor inom SSU" berättar att Stockolms län, Stockholm och Skåne har nominerat henne och att de har egen majoritet på kongressen.

Oj då, tänkte jag, det har minsann hänt saker sedan jag var aktiv i SSU för på den tiden hade dessa tre distrikt tillsammans inte egen majoritet, de var faktiskt inte ens i närheten. Till skillnad från Politikerbloggen kollade jag uppgiften. SSU:s kongress har 249 ombud så egen majoritet kräver 125 ombud.

Stockholms län....27 ombud
Stockholm.........19 ombud
Skåne..............26 ombud
Summa............72 ombud

Politikerbloggen har utvecklats till att bli en allmän skvallerplats där politiker anonymt kan kasta skit på varandra. Niklas Svensson som står bakom bloggen är journalist, det är förvånande att han inte har integritet nog att vägra låta sig bli utnyttjad som en bricka i ett politiskt spel gång på gång.

Bloggar om och annat Intressant

Etiketter: , ,

2 kommentarer:

Klockan onsdag, 09 maj, 2007 , Blogger Tobias Dahl sa...

Håller med, visst är det dålig journalistik att presentera såna sakfel. Det länder dock Svensson till heder att han publicerade en rättelse redan i nästa inlägg.

 
Klockan onsdag, 09 maj, 2007 , Blogger Daniel sa...

Ja, för min del hoppas jag på Jytte Guteland. Hon och Mattias Vepsä tror jag blir bra för SSU.

Det enda som retar mig är att Stockholms län har ett ombud mer än SSU-Skåne. Å andra sidan har vi aldrig varit så nära att vara störst. Passa er, Lenet, nästa gång tar vi er!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida