09 februari 2007

Göteborgs SSU-distrikt

Imorgon ska jag sitta ordförande på Göteborgs SSU-distrikts årskonferens. Om jag blir vald det vill säga, det är inte bara Mona Sahlin som är försiktig;-)

Jag vet att många läsare av denna blogg inte bor i Göteborg och därför tänkte jag ge er några upplysningar om detta SSU-distrikt:
  • På kongressen 2005 var Göteborgs SSU-distrikt det näst minsta av alla 26 distrikt.
  • På kongressen i sommar kommer de att vara fjärde störst efter Stockholms län, Stockholms stad och Skåne (med reservation för ordningen dem sinsemellan).
  • Göteborg är alltså större än gamla "stor-distrikt" som Kalmar, Östergötland, Norrbotten och Västerbotten.
  • Enligt uppgifter jag har fått från nu aktiva SSU:are har antalet medlemmar minskat i 25 distrikt och ökat i 1.
  • Ja det är Göteborg som har ökat.
  • Distriktet drev en valrörelse i höstas som var den bästa i mannaminne. Det var massor av aktiva högstadie- och gymnasieungdomar som slet som djur de sista veckorna. Det var rörande att se dem.
Den som säger att SSU här i stan var bättre förr vet inte vad han/hon pratar om.

Detta inlägg är pingat på Intressant.se.

Andra bloggar om

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida