28 maj 2006

Mums för örat

Just nu ligger jag och lyssnar på Jaco Pastorius konsert från Offenbach Stadthalle år 1978. Åh va bra han var!!!

Det finns många skickliga basister men frågan är om inte Jaco är den bäste av alla. Det är synd att han inte fick leva i mer än 36 år. Det leder mig in på en annan fråga, många av mina musikhjältar är döda så jag kommer aldrig att få se dem. Förutom Jaco Pastorius önskar jag önskar att jag hade fått se:
  • Frank Zappa (som min svärmor har sett)
  • Jimmy Hendrix (som min mamma har sett)
  • The Doors
  • Ekseption
  • Metallica med Cliff Burton
  • Janis Joplin
  • Billie Holliday
  • AC DC med Bon Scott
  • Ray Charles
  • Muddy Waters
  • Death
  • Jan Johansson

Den som vill får gärna lägga fler namn till listan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida