02 juni 2007

Danskarna det är mest synd om

Det är halvtidsuppehåll i matchen mellan Sverige och Danmark och Sverige leder med 3-1. Man skulle kunna tro att det är mest synd om danskarna på planen men det är det inte. Följande konversation ägde nämligen rum tidigare idag mellan mig och en grupp danskar i en bil utanför Ullevi:

Dansk: Är det här matchen ska spelas?
Jag: Vilken match?
Dansk: Den mellan Sverige och Danmark.
Jag: Eeeh nej...
Dansk: Var ska den spelas då?
Jag: I Köpenhamn.
Dansk: Vad säger du?
Jag: Ja, den spelas på Parken i Köpenhamn.
Dansk: Men vad i helvete, spelar Danmark hemma?
Jag: Ja.
Dansk: Fan också, vi har ju kört hit från Köpenhamn.

Bloggar om och annat Intressant

Etiketter:

2 kommentarer:

Klockan lördag, 02 juni, 2007 , Blogger Anders Ebefeldt sa...

Hahaha. Jag tror du ljuger! Det där kan aldrig i livet vara sant :)

 
Klockan söndag, 03 juni, 2007 , Blogger Alexander Sofroniou sa...

Jag har aldrig ljugit på denna blogg, inte heller idag.

Klockan var runt halv två så de hann nog tillbaka till Köpenhamn i tid innan matchen började.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida